9 Ocak 2020 Perşembe

ORİJİNAL İTALYAN PİZZA 🍕

Merhaba, Pizzayı sevmeyen yoktur diye düşünüyorum. İtalyanların en meşhur yemeklerinden olan Pizza ülkemizde de  sevilerek yenen bir yiyecek olmakla birlikte bizim evde sık sık yapılan bir şeydir...bende bu konuda daha iyisini Nasıl yapabilirim diye biraz araştırma yaptım. Gerek İtalya'da yediğim gerekse burada yediğim restaurantlarda hep merak ettim. Evde neden bu kadar güzel olmuyor? Bu pizzayı Nasıl yapıyorlar? Bunun sırrı ne diye? Veee sonunda Ankara'da İtalyan aşçısı olan bir mekandan püf noktalarını alarak işin sırrını çözdüğümü düşünüyorum... Lafı uzatmadan gelelim artık Pizzanın tarifine değil mi?

Hamurun Malzemeleri ( 4-6 kişilik)

2 su bardağı un
2 çay kaşığı tepeleme yaş maya
1/2 su bardağı ılık süt yada su
4-5 damla zeytinyağı (özellikle zeytinyağı olacak)
 Bir tutam tuz

Sos

1 su bardağı domates püresi
2 yemek kaşığı kırmızı şarap (isteğe bağlı ama orjinalinde var)
1 yemek kaşığı salça
Kekik
Tuz 

Üst Malzemeleri

4-5 adet sosis
1 adet parmak sucuk
8-10 dilim pastırma
1/2 bardak mısır
1/2 bardak siyah zeytin
3-4 adet yeşil ve kırmızı biber karışık
1 kase doğranmış mantar
üstü için kaşar rendesi

Yapılışı

Önce hamuru yoğurup 2 eşit bezeye ayırıyoruz. Vaktimiz varsa bir gece streçfilmle sarıp buzdolabında mayalanmasını bekliyoruz ki ben öyle yapıyorum. Çok daha güzel oluyor....Mayalandırdığımız hamuru oda sıcaklığında 1 saat beklettikten sonra açmak için tezgaha un serpip merdaneyle açıyoruz. Açtığımız hamurumuzu tepsimize yayıyoruz.

Daha sonra sos malzemelerimizin hepsini bir tencerede pişirip soğuduktan sonra pizza hamurumuzun üstüne sürüyoruz. üst malzemelerini de eşit şekilde yayıp önceden ısıtılmış 180' deki fırınımıza atıyoruz.Pişmeye yakın üzerine bol kaşar rendesi serpip servise sunuyoruz. Afiyet Olsun:)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ORİJİNAL İTALYAN PİZZA 🍕

Merhaba, Pizzayı sevmeyen yoktur diye düşünüyorum. İtalyanların en meşhur yemeklerinden olan Pizza ülkemizde de  sevilerek yenen bir yiyec...