4 Ocak 2020 Cumartesi

CİLT GÜZELLİĞİ İÇİN KOLLAJEN (COLLAGEN)


KOLAJEN NEDİR?



Kolajen vücudumuzda bol miktarda bulunan bir protein çeşididir. Bu protein lifi, vücudumuzda yer alan tüm proteinin yaklaşık üçte birini oluşturur. Kemik, kas,kıkırdak, deri, tendom, kan damarları ve sindirim sisteminde bulunur. Ölü cilt hücrelerini yenileyerek, cildimizin elastikiyetini arttırır ve gergin kalmasını sağlar. Vücudun bir arada klmasına yardımcı olan bir yapıştırıcı olarak, eklem ve tendomları birbirine bağlar. Saçlarımızın ve tırnaklarımızın da temel bileşeni olarak, tırnak ve saç sağlığımız üzerinde de doğrudan etkilidir.



Ancak, 25 li yaşlardan sonra vücudumuzda kolajen üretimi yavaşlar. 35 li yaşlardan sonra bu yavaşlama daha da hızlanarak, etkisini daha çok hissettirmeye başlar. Cildimizdeki kolajen miktarı azalmaya başladığında ise cilt elastikiyetini ve sıkılığını kaybetmeye başlar. Sonuç olarak, yaşımız ilerledikçe cildimizde sarkmalar, kırışıklıklar hatta  eklem ağrılarıyla karşılaşmamızda kaçınılmaz bir hale gelir.



KOLAJEN ÇEŞİTLERİ



İnsan vücudunda bilinen en az 16 kollajen çeşidi bulunur. Bununla birlikte vücudumuzdaki toplam kolajenin %80-90 gibi büyük bir bölümü tip 1, 2, 3, 5 ve 10’dan oluşur. Kolajen çeşitlerini aşağıdaki şekilde sınıflandırabiliriz:

Tip 1: Tüm kolajen çeşitleri arasında insan vücudunda en fazla miktarda bulunanıdır. Cilde gerginlik ve elastikiyete verir, kemikleri destekler ve dokuları bir arada tutar.

Tip2: Bağ dokularda kıkırdak yapımına katkıda bulunarak, eklem sağlığımızı gözetir.

Tip3: Kalp kan damarlarını ve kan dokusunu oluşturma, cilde esneklik ve sıkılık kazandırma gibi pek çok görevi vardır.

Tip4: Sindirim ve solunum organlarımızın yüzeylerini oluşturan tip 4 kolajen, kas, yağ ve organları çevreleyen bazal laminanın oluşumunda önemli bir rol oynar.

Tip5: Plasentadaki doku ve hücre yüzeyinin oluşumundan sorumludur. Hamilelikte rahim içerisinde bebeğe oksijen ve besin sağlamak için gelişen organın yüzeyini yapar. Aynı zamanda atıkları da temizler.

Tip10: Eklem kıkırdaklarının yanısıra yeni kemiklerin oluşumunda da görev alır. Kemik kırıklarını iyileştirir ve sinovyal eklemleri onarır. 



Ben kolajen kullanmaya karar verdiğimde, ki yıllardır kullanıyorum. Yaptığım araştırmalar cilt için faydalı olan Tip 1 ve Tip 3 kolajeni. Eklem rahatsızları için kullanılması gereken kolajen tipi ise Tip 2 kolejeni. Ben cildim için Tip 1 ve Tip 3 kolajen içeren ürün kullanmaya dikkat ediyorum. Ayrıca, sığır jelatininden üretilen sığır kolajeni ve balıktan üretilen balık kolajeni içerikli ürünler var. Bu konuda da bazı uzmanlar sığır jelatininden yapılanını öneriyor, bazıları ise balıktan olanı. Ama benim araştırmalarım sonucunda sığır olsun balık olsun farketmiyor önemli olan kolajen miktarının en az 8000 mg - en çok 10.000 mg içermesi ve cilt güzelliği için alınacaksa Tip 1 ve Tip 3 kolajen içermesi yani bu belirttiğim mg altında olan kolajen hapı yada shotsların  faydası pek  olmuyor.



Kolajenin marka olarak birkaç çeşidini kullandım. Hatta kullanmaktayım. Daha önceleri ülkemizde bulmanın pek mümkünatı olmadığı için yurtdışından aldığım kolajen hapı ve shotslarını kullanmıştım. Artık ülkemizde de bulabildiğim bir kaç markanın ürününü kullanıyorum (Ülkemizde satılması çok güzel ancak yurtdışına göre çok pahalı satılması üzücü tabikide). Ben marka olarak Voonka Collagen Beauty Plus ve suda collagenin shot formunu kullandım. İkisi de gayet başarılı. Voonka Collagen Beauty Plus ,  Suda Collagen e göre daha pahalı ama ben iki ürün arasında çok bir fark gördüğümü söyleyemem. onun için Suda Collagen yeterli diye düşünüyorum. Tabi bu benim düşüncem. Burada paylaştığım bilgiler tamamen benim kendi düşüncelerim olup, herhangi bir reklam amacıyla yapılmamıştır. Bu ürünleri kullanacak olan kişilerin doktora danışarak kullanmalırını tavsiye ederim. Sağlıkla ve güzellikle kalın.



UYARI : Bu blog da  yer alan yazı, haber, makale, video, yorum ve tüm tıbbi bilgiler sadece genel bilgilendirme amaçlıdır. Bu bilgiler zamanla geçerliliğini kaybedebilir. Blog da yer alan bu bilgiler hiçbir zaman doktor muayenesinin yerini alamaz, doktor muayenesi ve tedavisi yerine kullanılamaz, kişisel teşhis ve tedavi yönteminin seçimi için değerlendirilemez. Bitki Ansiklopedisinde ve haberlerde yer alan bilgiler sadece bilgilendirme amaçlıdır, uzmana danışmadan bilinçsiz kullanımda ilaçlarla etkileşime girerek ciddi yan etkiler oluşturabilir, başka bir hastalığı tetikleyebilir veya bir organınıza zarar verebilir. Sağlığınızla ilgili durumlarda lütfen uzman bir doktora danışınız. Blog, uzman bir doktora danışılmadan yapılan herhangi bir uygulamadan doğabilecek zarardan sorumlu tutulamaz. Blogu ziyaret eden, yorum yapan kişiler, bu uyarıları kabul etmiş sayılacaktır.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ORİJİNAL İTALYAN PİZZA 🍕

Merhaba, Pizzayı sevmeyen yoktur diye düşünüyorum. İtalyanların en meşhur yemeklerinden olan Pizza ülkemizde de  sevilerek yenen bir yiyec...